RC Drift Team Bratislava

  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

Recenzia TB-03 - 3

E-mail Vytlačiť PDF
Obsah článku
Recenzia TB-03
2
3
Všetky stránky

 

 

Jazda:


Poďme však konečne na cestu. Široké možnosti nastavenia Vám dovoľujú vyladiť vlastnosti podľa podmienok a v tomto smere si dovolím povedať, že TB-03 môže smelo konkurovať TA05, TRF či povedzme Xrayom na rozpočtovej diéte. Riedenie je pevné a s doplnkovými hliníkovými časťami veľmi presné, tuhé a vďaka guličkovým ložiskám nekladie veľký odpor. (v štandarde sa jedná o klzné mosadzné ložiská) Presnosti riadenia iste prispieva aj tuhý predný blok nad riadením, ktorý drží tlmiče, no vďaka ôsmim skrutkám tvorí s prednou časťou vane neohybný blok.

Dosť bolo rečí... ide sa na Drift! Troška plynu, trhnúť riadenie do strany, pridať plyn... a TB-03 už popisuje kružnicu okolo puklice. V dirfte sa chová veľmi predvídateľne a poslušne. Pri mäkko nastavenom pružení ide krásne a ľahko sa ovláda ako na ABSkách, tak ja Superdriftechoch či iných drift pneu. Dlhé mäkké ramená presne kopírujú povrch a dodávajú akurátnu dávku adhézie. Vďaka štandardnej zadnej zbiehavosti 2,5° je drift plynulý a dobre ovládatelný a nie je treba rozmýšlať nad zväčšovaním uhlu zadnej nápravy. Tie pravé driftové hody však začínajú až po nainštalovaní prednej voľnobežky. Je jedno či na hriadeli, ale namiesto diferáku... voľnobežka prináša nový rozmer. ( a nie len pre TB03, pozn. autora) Pýtate sa, aký už len môže mať voľnobežka efekt na drift?

Obrovskýýýýý!!!! Voľnobežka tu totiž prináša efekt ručnej brzdy. Idete si plynulo, zatočíte ovládačom na stranu, uvoľníte plyn a div sa svete, auto sa vám na otočí priam na päťkorune ( 5Sk = 0,165 EUR :-D ) . Vplyvom zníženia výkonu motora sa totiž predné kolesá aj naďalej voľne odvaľujú, no zadná náprava brzdí (často sa dokonca blokuje) a pôsobí rovnako, ako keby ste zatiahli hydraulickú ručnú brzdu na Ken Blockovej Impreze.

Zoberte si efekt voľnobežky, pridajte k tomu akurátnu rekciu s plynom a váš drift bude na nerozoznanie od ktoréhokoľvek videa ázijských RC Drift „profíkov“.


Druhá strana mince:


Avšak nič nie je dokonalé a aj TB03 má svoje muchy. Napíšem sem tých zopár, na ktoré som zatiaľ prišiel:

Úchyty tlmičov. Niektorí vravia že uchytenie vahadiel IFS zavesenia sa často uvoľňuje. Neviem, nemôžem to zatiaľ potvrdiť. Montoval som ich podľa návodu aj s „pattex threadlock“ a doposiaľ som s nimi nemal žiaden problém. Pripúšťam však, že pri drsnom narábaní na rally, alebo na extrémne nerovnom povrchu sa môžu vyskytnúť problémy. Nezabúdajte že toto je onroad a na skákanie po hrboloch máte TT01, alebo nejakú buggy.

Uchytenie zadnej nápravy. Uloženie dolnej časti A ramien v plastových úchytoch si vyžaduje doladenie nad rámec návodu. Inak totiž náprava veklá cca 3mm dopred/dozadu. Ďalšia vec, pri prudšom náraze do nápravy má plastový úchyt osí ramien tendenciu povoliť a vyskočí tak os ramena. Naštastie, nie je to nič fatálne, no ak budete meniť plastové úchyty za hliníkové, odporúčal by som dokúpiť si zopár nahradných ramien náprav... niečo totiž povoliť musí

Diferenciály. Jednou z nepochopiteľných vecí je pre mňa fakt, že do cca €160-ového podvozku (a bez regulátora) dajú plastové telá diferenciálov. Ak sa budete snažiť mať tuhý diferák a budete ho stále doťahovať, majte na pamäti, že lúbia praskať. Má to však dve riešenia: buď si dokúpiť hliníkové telá diferákov, alebo vyrobiť tuhý diferenciál vybratím guličiek a vložením krúžku gumy.

Azda najväčším mínusom je akosi nedomyslená konštrukcia predných kameňov. Pri maximálnom uhle natočenia, aké vám štandardné servo ponúka, sa totiž poloosi (kostičky) dotláčajú o hranu náboja kolesa. V mieste dvoch zárezov (tam, kam zapadá čap poloosi) na obvode vám bude kostička narážať na ostré hrany, odierať sa a vydávať cvakavý zvuk. Po čase sa jednoznačne hrany opotrebujú a aj poloos dostáva zabrať. Ano, dá sa to riešiť zmenšením max. uhla natočenia, no prečo by som sa mal v pretekoch pripraviť o niekoľko tak potrebnných stupňov vôle? Riešením je náhrada za poloosi spojené s nábojom pevným kardanom, ale to je zas iný príbeh. (len malé upozornenie, aj keď si 3racing a Yeah racing myslia že tam pasuje TA05-ková poloos, nemajú pravdu! Nekupujte si ich bez overenia.)




Záver:


TB03 je výborný on road podvozok. Presný ako TA-05, no menej chúlostivý a odolnejší. Technicky je o svetelný rok daľej od TT-01. Skvelé vlastnosti pri drifte, nevyžadujúce žiadne extra zmeny a úpravy. Plnohodnotný na onroad a v kategórií Stock Vám dá znateľný náskok pred TT-01kami.

Nemá problém s jazdou na nečistom povrchu ako asfalt či betón pred vašim domom, no v super ťažkých podmienkach, napr. Rally, by bolo vhodné častejšie kontrolovať pevnosť uchytenia IFS odpruženia.

Za cenu (bez regulátora) o cca 20 EUR nad TT-01D dostanete do rúk podvozok, ktorý Vám dovolí daľej rozvíjať svoje schopnosti tam, kde bol váš starý už limitujúcim faktorom.





Technické údaje:


Typ: elektrický 4WD podvozok

Mierka: 1:10

Dĺžka: 442 mm

Šírka: 191 mm

Rázvor náprav: 257 mm

Hmotnosť (čistá, bez elektroniky): 1077g

Zavesenie náprav: nezávislé, single A-arm

Prenos výkonu: Kardan

Prevod: 22z / 64z

Motor: Johnson 540, silver

Regulátor: Nie je súčasťou balenia

Príjmač: Nie je súčasťou balenia

Servo: Nie je súčasťou balenia

Tlmiče: olejové, plastové, krátke

Ložiská: 25 radiálnych guličkových ložísk, 2 axiálne guličkové ložiská + 4 klzné bronzové



Hodnotenie


Kvalita spracovania: 9b

Jednoduchosť montáže: 6b

Nastaviteľnosť: 9b

Odolnosť: 7b

Dostupnosť dielov/vylepšení: 9b

Jazdné vlastnosti (Drift): 9b (10b u TB-03D)

Pomer cena/výkon: 8b


Celkové hodnotenie: 8b



Posledná zmena dňa Nedeľa, 21 Jún 2009 22:33  
Please register or login to add your comments to this article.

Akcie RCDRIFT.sk


There is no upcoming event at this time.

Rýchle správy

Otvárame šalátový bar... zmesku nedokončených, neupravovaných a nekorigovaných článkov (resp. ich zárodkov) a myšlienok, ktoré pre Vás vypotil šalát

Nájdete ich v sekcíi "Klubové informácie" , až po prihlásení...

(len pre členov RC Drift team-u)

Drifťáci online

None

Štatistika

Členov : 39
Obsah : 98
Odkazy na stránky : 3
Počet zobrazení obsahu : 916871

Partneri


Reklamný panel
Reklamný panel

RC Drift Cup 2015

Vysledky zavodu

Round 08 - Kvalifikacia
Pos Driver Team Points
1 Luky  
2 MarcelZ  
3 Ludek  
View full table 

Výsledky závodu

Hladať

Videoprezentacia

You need Flash player 6+ and JavaScript enabled to view this video.



Plánované udalosti

No current events.


Náhodný obrázok