Team Orion Drift Machine – 18x3
Ako už sám názov napovedá, ide o čistokrvné driftérske náradie. Starý dobrý uhlíkový, jednosmerný komutátorový motor s 18 závitmi a až troma vinutiami. Je to rozoberateľný motor s hliníkovou hlavou a valcovými uhlíkmi orientovanými do tvaru V. Maximálny výkon je úctyhodných 134W a maximálne otáčky sú na úrovni SuperStocku, teda 26650/min.
Drift na koberci: Jeho hlavnou devízou sú už spomínané tri vinutia, oproti bežným dvom. To mu dáva k aj tak veľkej sile aj dodatočnú jemnosť na plyne, čo je veľmi potrebné pri dlhých driftoch. Pri priamom porovnaní so SuperStockom, ktorý mu v ostatných parametroch viacmenej úspešne sekunduje, je práve táto jemnosť dobre cítiť. Pri udržiavaní v dlhom drifte je tak ľahšie udržateľná rovnováha a v prípade, že zákruta má nekonštantný polomer, aj napriek tomu sa dá krásne udržiavať v želanej stope. Druhým a asi najmarkantnejším rozdielom je takpovediac nástup výkonu. Keď pri jazde so SuperStockom máte pocit že na rozbeh do vysokých otáčok potrebujete kopec času, V Drift Machine drieme výkon a čaká len na pokyn z vysielačky. Reakcia tohto motora je okamžitá a tak skvele reaguje na kopnutie plynu. Dá sa tak s ním elegantne a s istotou prechádzať kruháče a ostré zákruty technikou kopania plynu.
Drift na asfalte: Na asfalte sa asi najviac prejavia rozdiely oproti SuperStocku. Aj keď pri jazde na ABS nie je rozdiel veľký, vďaka malej priľnavosti, po nasadení slikov, alebo iných mäkších driftovacích pneu, je vidno skok. Skok vo výkone. Drift Machine má silu odtrhnúť bleskovým nárastom výkonu aj sliky a aj keď jeho max. otáčky nie sú nijako ohormujúce, človek má pocit že sa na ich maximum dostane vždy, keď dá plynom povel. A bez odvrávania :) . Jediné na čo si treba dať pozor je to, či váš podvozok nebude mať problém s transplantovaným srdcom. Ak budete jazdiť power slide na gumených pneu, Vaša TT-01 nebude nadšená. Ostatné autá, TB, TA či X-ray s tým nemajú väčší problém, no TT-01 by mohla kopancami veľkého krútiaceho momentu trpieť a uvoľňovať skrutky a oslabovať diferenciály.
Treba dodať, že Drift Machine 18z sa predáva vo dvoch špecifikáciách a to s časovateľnou hlavou a bez možnosti časovania. Časovateľná verzia tak pridáva ešte možnosť hrať sa s pomerom krútiaceho momentu a maximálnych otáčok. Nedostatkami tohto motora sú však jeho pomerne veľká spotreba, keď na jednu baterku 4500mAh vydrží v špičkovom výkone iba niečo okolo 20-30min. Druhou je mierne nadpriemerné prehrievanie. Aj napriek chladiacim rebrám na hliníkovej hlave je na plný výkon bez aktívneho chladiča takmer nepoužiteľný. Treťou nevýhodou je spotreba uhlíkov. Pri bežnom jazdení môžete predpokladať životnosť uhlíkov asi tak na 20-30 vyjazdených bateriek, čo je o niečo viac ako pri SuperStocku, no aj tak je to obmedzujúci faktor.
V predaji je aj Drift Machine 11z, no pri jeho výkone a aj zákonite vyššej spotrebe energie je jeho vhodnosť na koberec diskutabilná. Jeho nákup by som odporúčal iba pre použitie na slikoch a mäkkých drift pneu na asfalte.
Hodnotenie: Team Orion Drift Machine 18x3 patrí k tomu najlepšiemu, čo ponúkajú uhlíkové motory pre Drift. Jemnosť na plyne, sila čakajúca len a len na Váš pokyn. Svoje prednosti predvedie hlavne na asfalte, kde prekonáva aj odpor mäkšíchdrift pneu. V časovateľnej verzií upraviteľný pomer otáčok a krútiaceho momentu. Asi najlepšie riešenie v kategórií uhlíkových motorov, no aj s ich všetkými neduhmi. Potrebnou údržbou, prehrievaním, častejším čistením a krátkou životnosťou bateriek.