RC Drift Team Bratislava

  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

"Plnou parou vbok!" - SLYDR

E-mail Vytlačiť PDF
Obsah článku
"Plnou parou vbok!"
Ako sme testovali...
Tamiya 540-sh
Tamiya Super Stock
Team Orion Drift Machine – 18x3
Novak Velocity 10,5
Novak SLYDR 6.5
Novak Ballistic 6.5 (8.5)
Záver...
Všetky stránky
 

Novak SLYDR 6.5

 

 SLYDR system (Photo by TeamNovak)

 

V našom teste sme sa dostali už skoro na vrchol. Tu na nás čaká azda najlepší RC Drift motor súčasnosti, Novak SLYDR. V teste sme mali jeho 6,5t verziu v kombo sete s regulátorom Novak SLYDR.

 

Začneme teda regulátorom. V krátkosti sa dá povedať že sa jedná o špičku v triede. Jedná sa o plne procesorovo riadený regulátor navrhnutý špeciálne na drift a jeho špecifiká. Jemnú reguláciu otáčok, tri parametre exponenciálu motora a optimalizáciu prevádzkovej teploty pri vysokom výkone regulátora. Pri častom používaný techniky „kopania“ plynu sa ani neprehrieva a drží stabilnú teplotu aj vďaka aktívnemu chladiču. Umožňuje nastavenie až 9 parametrov regulácie (minimálna brzda, brzda v neutrále, minimálny plyn, rozsah neutrálu, exponenciál plynu, frekvencia brzdenia, spiatočka, smer otáčania motora a ochrana na LiPo), rovnako ako Havoc, no poskytuje v nich širší rozsah a dáva tak viac možností. Pozlátené konektory, vymeniteľné káble, ochrana LiPo, tepelná ochrana a vodotesnosť sú v tejto triede štandardom.

V porovnaní s Havocom Sport SLYDR vyniká v rýchlosti odozvy a reakciách (beží na vyššej frekvencií ako Havoc), no na druhej strane to zvyšuje jeho spotrebu a znižuje tak dobu jazdy (čo sme ale počas testov nespozorovali).

 

V rukách na nás však už nedočkavo čaká ozajstný skvost. Motor SLYDR 6,5t. Senzorový, bezúdržbový striedavý BL motor, s ručne vinutým statorom, s poniklovaným sintorvaný neodymovým rotorom o priemere 13mm a uloženým vo veľkých a vymeniteľných ložiskách. Jeho nádherný design s vrúbkovaným hliníkovým telom a čiernym prstencom, ktorý pôsobí veľmi elegantne a jednoliato, v nás vzbudzuje rešpekt. Po strohom prečítaní si jeho parametrov sme len zalapali po dychu a nedočkavo montovali motor do podvozku, aby sme si ich overili v praxi. Maximálne otáčky: 5700 / V , teda pri plnej batérií 7,4V je to cca 42000/min! Výkon 370W je pomaly zo sveta záhradnej techniky či motokár, veď 0,5 PS (koňa) je dosť aj na pohon samohybnej traktorovej kosačky!

Po namontovaní do TB03 (TT01 sme preskočili z (ne)bezpečnostných dôvodov), nastavení regulátor a spustení sme pomali stláčali plyn. Auto nás prekvapilo veľmi jemným chodom aj v malých otáčkach a typické skackanie BL motorov sme takmer nespozorovali.

Drift na koberci. Obuli sme zabehnuté ABSká a postavili auto na trať. Zvyknutý z uhlíkových motorov, pustili sme sa na trať. Na naše prekvapenie bolo auto veľmi, ale veľmi divoké. Pri prudšom stlačení plynu sa kolesá pretáčajú s obrovskou rýchlosťou, no strácajú tak trenie a auto sa len veľmi pomali odhodláva k pohybu. Chvíľku nám trvalo než sme na to prišli a pochopili, že výkon motora musíme krotiť. Pri jemných prstoch sa tak zrazu z neposlušného mustanga stáva poslušný dostihový kôň čakajúci iba na povel aby vyrazil vpred. To isté platí o zákrutách. Treba krotiť svoje vášne a odvyknúť si od plného plynu, lebo ten spôsobuje skoro okamžitú stratu trenia a pretočenie auta do protismeru. Dá sa teda povedať, že SLYDR je dobrý sluha, ale zlý pán. Ak sa ale naučíte ovládať svoje vášne, dokážete jeho pomocou aj nemožné. Dlhé tiahle zákruty a drifty v nich sú z kategórie neuveriteľných. Motorom viete veľmi jemne a presne usmerňovať pohyb auta a vo výjazde máte ešte dosť energie na prudkú otočku do ktoréhokoľvek smeru. Drifty takzvane „z miesta“ nie sú problém a na rozjazd stačí krátky úsek. Kruhové objazdy zvláda SLYDR bravúrne, či už po vnútornom, alebo vonkajšom okraji. Pri jeho výkonoch však po dlhej jazde dochádza k prehrievaniu ABS pneu a tie tak zvyšujú svoje trenie o koberec. To samo o sebe nie je na škodu, lebo SLYDR má aj tak dosť energie s nimi plnohodnotne driftovať. Treba však rátať s vyšším podielom zložky dostredivej sily, ktorú pneumatiky vytvárajú. (ťahajú Vás viac dnu do zákruty). Otočky „ala Ken Block“ nie sú výkonoproblém, jediné čo Vám možno chýba, je tréning  .

Na TB03 a TA05 sme jazdili väčšinou s plynom obmedzeným na 75-85% a auto bolo vtedy veľmi dobre ovládateľné. Po navyknutí si na jeho dynamiku a výkon sme obmedzenie zrušili a dokázali tak naplno využiť jeho potenciál. V dobrom, veľmi nás prekvapila životnosť akumulátorov. Očakávali sme na plne nabitý pack dobu tak okolo 40min, veď jeho výkon si musí zákonite pýtať aj energiu, v praxi sme ale museli batérie meniť až po vyše hodine dravého jazdenia! Isteže, po cca 20min sme pozorovali pokles výkonu a motor nebol už až tak nepríjemne výkonný, no až do konca ostal konštantne živý. Aj po hodine sa tak dalo na ňom plnohodnotne driftovať, i keď bolo cítiť že to nie je jeho vrcholový výkon.

Drift na asfalte: Na asfalte ukáže SLYDR svoj potenciál naplno. Pri použití s ABS sa skoro neodlišuje od Havoca no ak obujete mäkšiegumy (HPI Drift, Tamiya Driftech ... ) je rozdiel značný. Auto na nich lieta zákrutami ako na koberci, nerobia mu problém ani ostré drifty a dlhé tiahle zákruty. Iste, dynamika je iná, ale rýchlo si na ňu zvyknete. Ten ťah, ktorý z motora cítiť pri stlačení plynu, je veľmi návykový.

Drift na slikoch: So SLYDRom dokážete driftovať aj na bežných slikoch. 13mm syntrovaný rotor z poniklovaného neodymového magnetu má vysoký krútiaci moment. Cítiť to pri akcelerácií, aj brzdení. Motor doslova trhá kúsočky gúm a po vyjazdení jednej baterky driftom boli nové sliky viac nepoužiteľné. Ak je však človek opatrný s plynom je jazda na ceste veľmi dynamická a svižná. Okamžitá odozva na plyn a ochota neustále pridávať je krásna...

 

Hodnotenie: SLYDR 6.5 je špica! Neuveriteľný výkon, bezproblémová údržba, vymeniteľný rotor a ložiská, vysoký krútiaci moment. Je to jedovatý motor umožňujúci skúsenému RC-čkarovi prekročiť vlastný tieň. Pre ruky začiatočníka však nie je najvhodnejší. Vyžaduje si veľmi jemné prsty na plyne.

Pre jazdenie Driftu výhradne na ABS pneu je však až príliš silný. 100% jeho výkonu nebudete nikdy potrebovať a preteky pôjdete s plynom na 70-80%. Vždy ale budete mať výkonovú rezervu, ktorá sa môže hodiť. Mínusom je aj jeho cena, hlavne v spojení so SLYDR regulátorom. Ak ho ale dokážete využiť, za svoje peniaze tak dostanete prvotriedne náradie!

 

 

 



Posledná zmena dňa Sobota, 28 November 2009 00:03  
Please register or login to add your comments to this article.

Akcie RCDRIFT.sk


There is no upcoming event at this time.

Rýchle správy

Otvárame šalátový bar... zmesku nedokončených, neupravovaných a nekorigovaných článkov (resp. ich zárodkov) a myšlienok, ktoré pre Vás vypotil šalát

Nájdete ich v sekcíi "Klubové informácie" , až po prihlásení...

(len pre členov RC Drift team-u)

Drifťáci online

None

Štatistika

Členov : 39
Obsah : 98
Odkazy na stránky : 3
Počet zobrazení obsahu : 916867

Partneri


Reklamný panel
Reklamný panel

RC Drift Cup 2015

Vysledky zavodu

Round 08 - Kvalifikacia
Pos Driver Team Points
1 Luky  
2 MarcelZ  
3 Ludek  
View full table 

Výsledky závodu

Hladať

Videoprezentacia

You need Flash player 6+ and JavaScript enabled to view this video.



Plánované udalosti

No current events.


Náhodný obrázok