RC Drift Team Bratislava

  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

"Plnou parou vbok!" - Ballistic

E-mail Vytlačiť PDF
Obsah článku
"Plnou parou vbok!"
Ako sme testovali...
Tamiya 540-sh
Tamiya Super Stock
Team Orion Drift Machine – 18x3
Novak Velocity 10,5
Novak SLYDR 6.5
Novak Ballistic 6.5 (8.5)
Záver...
Všetky stránky

 

Novak Ballistic 6.5 (8.5)

 

Novak Ballistic

 

Ako posledný sme do testu zaradili motor Novak Ballistic 6.5 s rovnakým regulátorom ako u predchodcu, Novak SLYDR. Vravíte si, ak bol SLYDR motor špica, čo môže byť ešte lepšie? Odpoveď je: Ballsitic. Prečo?

 

Novak Ballistic je striedavý bezúdržbový motor so senzorovým dizajnom. Narozdiel od SLYDRa je však časovatelný a plne rozoberateľný. Má poniklovaný, sintrovaný neodymový rotor o priemere 12,3mm. Otáčky 6400 / V dávajú max. hodnotu 47300 / min pri 7,4V. Výkon 390W, ktorý Vám opäť bude závidieť aj susedova malá benzínová kosačka je k dispozícií len čo stlačíte plyn. Najväčším rozdielom proti SLYDRu je však jeho úplná rozoberateľnosť a teda aj modularita.

Po odskrutkovaní troch skrutiek, ktoré spájajú celé telo motora, môžete vybrať a oddeliť rotor, ložiská a aj stator so senzorovou hlavou. Tušíte správne, statory v rade Ballistic sú modulárne a plne vymeniteľné. Ak si teda kúpite motor so 6.5z, dokúpite si povedzme 10.5z stator a po premontovaní máte plnohodnotný 10.5 motor so všetkým, čo k tomu patrí. V ponuke je ozaj široká škála statorov, od 3.5z do 21.5z. Je to teda vynikajúce riešenie, ak doma spravujete 2-3 rôzne podvozky. Udržiavať každý z nich na špičke by bolo veľmi nákladné. Takto môžete vo vašom on-roade, drifťáku aj buggy používať tú istú elektronickú výbavu bez toho, aby ste museli hľadať kompromis v motoroch. Jednoducho dokúpite stator, ktorý stojí asi ¼ ceny celého motora a za 5min máte razom výkonovo iný motor. Je to dobrá vlastnosť aj ak jazdíte on-road v rôznych kategóriách.

Štandardný Ballistic 6.5 je na tom výkonovo mierne odlišný od SLYDRa. Menší priemer rotora poskytuje nižší krútiaci moment, no vyššie max. otáčky. Po jeho výmene za 13mm rotor, rovnaký ako je v SLYDRoch sa už však z elektrotechnickej stránky jedná o rovnaké motory. Tomu zodpovedajú aj ich výkony.

Drift na koberci: Ballistic je na koberci rovnako jedovatý ako SLYDR. Ich energia sedí ukrytá v magnetickom poli medzi statorom a rotorom ako jed kobry v zuboch. Stačí mierne zaprovokovať, ťuknúť kobre po nose a kolesá sa začnú točiť neuveriteľnými otáčkami. To môže byť ale zradné pre podvozky kategórie TT-01, kde si to ani neuvedmíte a prídete o domec prevodovky. Motor sa z neho jednoducho vytrhne. (avšak len v prípade že má veľký odpor na kolesách, na ABS pneu ide skôr o postupné uvoľňovanie). Ktorékoľvek auto sa s Ballisticom 6.5 stane tvrdo premotorované a tak je potrebné sa k nemu aj správať. Nemačkať plný výkon. Za trpezlivé a kľudné prsty sa Vám motor odmení širokými možnosťami.

Veľkou výhodou Ballsticu je jeho časovateľnosť. Jednoduchým uvoľnením troch skrutiek senzorovej hlavy a jej následným pootočením viete upraviť beh motora. Dá sa tak prispôsobiť potrebám prevodu, či na krátky čas z neho vyžmýkať maximum otáčok, no na úkor krútiaceho momentu.

Na koberci sme jazdili s dvoma úpravami Ballisticu. Pôvodnou, 6.5z a menej výkonnou 8.5z po premontovaní statora. Zakaždým však s 13mm rotorom, nakoľko je na drift vhodnejší, lebo ponúka vyšší krútiaci (a aj brzdný) moment. Pri hodnotení 6.5z Ballsiticu však nemáme čo dodávať, nakoľko sa motor správal presne rovnako ako SLYDR 6.5z. Jedovatosť na plyne, ohromný prebytok výkonu a silný „krúťák“. Po premene na 8.5z sa však jedovatosť vytratila a nás tešila príjemná nadváha výkonu, ktorý jasne dominoval jazdným vlastnostiam. Auto sa nesprávalo tak nervózne ako 6.5ka a nelietalo tak splašene. Je s ním možné vykrúžiť nádherné drifty bez prítomnosti veľmi tenkej hranice medzi driftom a „prúserom“, akú spozorujete pri 6.5-kach. :) Výkon, ktorý ponúka, postačuje na všetky známe aj neznáme drift techniky.

Drift na asfalte: O asfaltovom dratí ABSiek možno povedať to isté ako o kobercovom. 8.5ka dodáva kľud a jemnosť, 6.5ka nekompromisne tlačí občas auto tam kam chce motor a nie kam chcete vy. Jediné obavy sme mali z použitia na slikoch. Aj tu je však výkon viac než dostatočný a driftovať sa tak dá na všetkých dostupných gumách. Ak necháte auto zablokované na mieste a roztočíte motor na plný výkon, dostaví sa aj pravý driftérsky smrad spálenej gumy. (len Vás varujem, nerobte to na svojej najnovšej karosérií, pripálená guma nechce ísť dole z lexanu bez farby, na ktorú sa prilepila :-) ). Na pneu ako Tamiya Driftech je radosť jazdiť. Motor dostane auto v každej situácií do správneho smeru a driftovanie v tejto zostave vyzerá veľmi realisticky a dynamicky.

 

 

Hodnotenie: Ballistic je ultimatívna rada motorov. Neskutočný výkon, veľká modularita, časovateľnosť, bezproblémovosť a bezúdržbovosť. Jeho jedinou konkurenciou bol SLYDR, no proti nemu Ballistic získava na modularite a časovateľnosti. Ak potrebujete, po výmene rotora máte výkonovo rovnaký motor. Možnosť kúpiť menej výkonný motor, ktorý potom v prípade potreby vyšperkujete je veľmi dobrá voľba pre nováčikov. Skúsenejší ocenia variabilitu pre rôzne disciplíny/kategórie. Musíme však uvážiť aj nižšiu cenu oproti SLYDRu, v ktorej tak Ballistic získava navrch.

 



Posledná zmena dňa Sobota, 28 November 2009 00:03  
Please register or login to add your comments to this article.

Akcie RCDRIFT.sk


There is no upcoming event at this time.

Rýchle správy

Pribudla nová položka v hlavnom menu a to "Video galéria", postupne popridávame aj staršie videá.

Drifťáci online

None

Štatistika

Členov : 39
Obsah : 98
Odkazy na stránky : 3
Počet zobrazení obsahu : 917006

Partneri


Reklamný panel
Reklamný panel

RC Drift Cup 2015

Vysledky zavodu

Round 08 - Kvalifikacia
Pos Driver Team Points
1 Luky  
2 MarcelZ  
3 Ludek  
View full table 

Výsledky závodu

Hladať

Videoprezentacia

You need Flash player 6+ and JavaScript enabled to view this video.



Plánované udalosti

No current events.


Náhodný obrázok