RC Drift Team Bratislava

  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

Counter Steer

E-mail Vytlačiť PDF

Čo je to Counter-steer (CS),  je to opačné riadenie takzvaná kontra. Možno sa pýtate ako to celé funguje a čo to vlastne prináša pre váš driftovací podvozok. Neznalý veci si myslia že je to riadené pretáčanie vášho rc podvozku, no sú na veľkom omyle. CS je u nás ešte veľká neznáma a preto vás oboznámim ako funguje. Možno si ho obľúbite ako ja. Dopredu vás ale upozorňujem že to nebude také ľahké ako sa zdá. Na mysli mám riadenie, no a prečo ? To sa čoskoro dozviete. CS vás ale za odmenu pre vašu trpezlivosť a snaženie sa priblíži viac ku reálnemu driftu skutočného auta. Pýtate sa ako ? tak čítajte ďalej. Dnes keď už Rc Drift nie je v plienkach ale sa zdokonaľuje, prichádza čoraz viac drifterov s CS nastavením vo svojom podvozku. Sú totiž tak moc nakazený touto Rc Drift chorobou že aj oni chcú driftovať reálnejšie a priblížiť sa tak viac skutočnému driftovaniu áut. Pripravte sa ideme na to. Zatiaľ každý štandardný rc podvozok na drift má od výroby rovnako poháňanú prednú aj zadnú nápravu. Čiže 50 : 50. To znamená že predné aj zadné kolesá sa otáčajú rovnako. Pri CS nastavení sa ale zadné kolesá otáčajú viacej ako predné. Ten to efekt dosiahneme zmenou
sekundárneho prevodového pomeru na zadnej náprave. Čo ale ešte pred touto zmenou vášho prevodového pomeru musíme poznať, je váš pôvodný prevodový pomer vo vašom aute(podvozku). Obvykle sa nemôže meniť pomer tohto páru ozubených prevodov ale nájdu sa aj výnimky.

.....Ľudská fantázia a šikovnosť nepozná hraníc a tak to vlastne vznikol Counter-Steer.....


 


Keď že vývoj ide ďalej a aj výrobcovia sa riadia trendom drifterov, na najviac rozšírené podvozky začali vyrábať rôzne pomery prevodov 1:58(1.5), 1:98(2.0). No a tí čo ho nevedia kúpiť ako hotový set musia laborovať prerábať a hľadať vhodné prevody z rôznych iných podvozkov. Poďme preto ďalej. Ak máte šťastie že vlastníte podvozok na ktorý výrobca predáva CS set máte to o dosť ľahšie než tí ktorý taký podvozok nemajú.

Tak poďme zistiť váš prevodový pomer. Kde začať, tak asi odzadu keď že budeme meniť zadný prevodový pomer.

Prevodový pomer na remeňovom pohone auta. Vydeľte počet zubov diferenciálu (zelený kruh) počtom zubov na centrálnej kladke(červený kruh).





Prevodový pomer na kardanovo hnanom aute. Vydeľte počet zubov diferenciálu (zelený kruh) počtom zubov centrálnej kladky (červený kruh).




Ja patrím medzi majiteľov Yokomo podvozku a ten to výrobca často používa 2.35 prevodový pomer na svojich podvozkoch. Yokomo tak isto vyrába aj CS sety a to 1.5 a 2.0 no pre novo vyvinutý podvozok DRB to už neplatí tu sú pomery 1.3 , 1.5 a 2.0 nahradil pomer 1.8 .

Teraz už len zvoliť ten správny prevod do vášho podvozku ale nebude to tak ľahké ako som už na začiatku spomínal. Nebojte sa, prevod vložíme ľahko. To jazda s ním bude tá ťažšia vec. A prečo ? Veď je to predsa Counter-steer !!! a ten vyžaduje aby ste nielen točili volantom v smere zákruty ale hlavne opačne, teda do kontry. Úžasné ako to pomenovanie presne vystihuje. Ak čo i len málinko zaváhate, pretočíte sa . No nezdá sa vám to ako reálne ?
Teda ako skutočné driftovanie ? Tak potom ste ešte nevideli poriadne driftovať  skutočné auto.




Na základe mojich skúseností vám odporúčam začať s nižším CS pomerom. Ja používam 1.5 .
Ak neviete zohnať set musíte laborovať a váš vhodný prevod nasledovne prerátať.


Ako príklad uvediem moje nastavenie. Predný prevodový pomer je veľký 40/17 = 2.35(pomalší) a zadný použijem menší 27/17 = 1.58(rýchlejší). Pomery vydelíme predný : zadný = náš výsledný CS prevod. Keď že ja mám 2.35/1.58 = môj CS je 1.48 teda 1.5 a to znamená že kým predné kolesá sa otočia jeden krát, tak zadné kolesá sa mi otočia jeden a pól krát. Ak by som použil CS 2.0 , môj pomer by bol nasledovný. Predný prevodový pomer je veľký 40/17 2.35(pomalší) a zadný použijem menší 20/17 = 1.17(rýchlejší) tak môj pomer bude 2.35/1.17 = 2.0 a to znamená že kým predné kolesá sa otočia jeden krát, tak zadné kolesá sa mi otočia dva krát. Verím že ste pozorne čítali a všetkému porozumeli a tak mi neostáva nič iné ako vám popriať veľa trpezlivosti pri priblížení sa ku reálnemu driftovaniu.

Posledná zmena dňa Pondelok, 31 Január 2011 11:31  
Comments (3)
vdaka
3 Streda, 29 December 2010 19:42
piranha
Perfektny clanok. Gratulujem
thx
2 Streda, 29 December 2010 19:26
jox
to my dakujeme za pekny clanok, aj ten tvoj dalsi sem este hodim...
článok
1 Streda, 29 December 2010 19:00
cigi
no super ste to upravili chalani ;o) dúfam že to bude nápomocné pre členou ale aj pre ostatných čo majú záujem sa viac o tej to téme dozvedieť...
Please register or login to add your comments to this article.

Akcie RCDRIFT.sk


There is no upcoming event at this time.

Rýchle správy

Otvárame šalátový bar... zmesku nedokončených, neupravovaných a nekorigovaných článkov (resp. ich zárodkov) a myšlienok, ktoré pre Vás vypotil šalát

Nájdete ich v sekcíi "Klubové informácie" , až po prihlásení...

(len pre členov RC Drift team-u)

Posledné komentáre, kategória: "Tipy & Triky"

Drifťáci online

None

Štatistika

Členov : 39
Obsah : 98
Odkazy na stránky : 3
Počet zobrazení obsahu : 729506

Partneri


Reklamný panel
Reklamný panel

RC Drift Cup 2015

Vysledky zavodu

Round 08 - Kvalifikacia
Pos Driver Team Points
1 Luky  
2 MarcelZ  
3 Ludek  
View full table 

Výsledky závodu

Hladať

Videoprezentacia

You need Flash player 6+ and JavaScript enabled to view this video.



Plánované udalosti

No current events.


Náhodný obrázok