RC Drift Cup '10 - Round 03 / Report

Pondelok, 05 Apríl 2010 21:35 Salat
Vytlačiť

 

Inu, tretie kolo pretekov ubehlo ako voda a ja zas stojím pred „povinnosťou“ napísať report. O čom ale písať? Hmm, čo tak nechať šalát šalátom a písať o pretekoch samotných? Prevratné, nemyslíte? Tak sa na to pozrime čože sa to v ten sobotný deň na koberci v Palace udialo.

RC Drift Cup 2010 - round 3

 

 

 

Ako už tradične, preteky začali pre väčšinu z nás už v piatok večer, keď sme pripravovali koberce a potrebný „hardwér“. A že tie stoly a pódia sú skôr „heavy-ware“ Vám potvrdí každý čo ich nosil zo skladíku na chodbu. Našťastie, ak je rúk mnoho, robota utečie ľahko a za necelú hodinku a pól bolo hotovo. Pokecali sme ešte čo to o novinkách a hajde domov, pripravovať podvozky a baterky na zajtra.

Sobota je deň, kedy si asi každý z nás rád pospí a oceňuje, že nemusí vstávať do školy/do práce/na úrad či poniektorí do krčmy. Ak niekto vyruší náš sobotný ranný spánok, správame sa často mrzuto a odmietame vyliezť z postele. Celý týždeň sme vstávali skoro a aspoň dnes chceme načerpať sily v spánku. Máme na to právo! Kašlem na vysávanie, kašlem na prach na poličke, ten sa dá upratať aj poobede... Výnimkou, kedy je povolené nás v sobotu budiť, je len tá sobota, v ktorú sa konajú preteky v RC Drifte. Vtedy ochotne vstávame na prvé zazvonenie budíka a bdelí sťa svišť na jarnej pažiti, chystáme sa na veľký deň.

svist

V túto sobotu sme tak začali schádzať okolo 9:00. Ľudí v nákupnom centre pribúdalo a rovnako tak aj účastníkov a organizátorov za páskou. Napnuté koberce cez noc dokonale ľahli a po dôkladnom povysávaní sme sa pustili do vyznačenia trate. Tento krát to bola záludná a ostrá trať, ostrá asi ako meč od Hatori-Hansa. Sprvu Vás trať učičíkala v jasličkách plynulou zákrutou od štartu, až po prvé esíčko. Jednoduchou kľučkou ste prešli škôlku bez hlavybôľu a vydali sa nádhernou a dlhou pasážou na sever dráhy, teda prvý stupeň vzdelania Driftera. Tam začínala ale sranda. Na prvý pohľad bola za zákrutou rovnaká kľučka, či šikana ako dole, no ak ste sa ju pokúsili prejsť rovnako, problémy boli na svete. Užšia trať, ostrejšie S-ko a nepríjemné puklice vyhodili do vzduchu kazdého nepripraveného. Ak ste tento druhý stupeň vzdelania driftera úspešne absolvovali, čakala Vás ozajstná maturita. Krátka rovinka a za ňou, profesor Kruháč. Ostrý, ukričaný, nepríjemný a na Vás sediaci učiteľ povolí naplno pokračovať len tomu, kto látku ovláda na 100%. Ruky má doširoka otvorené, no kladne hodnotí iba toho, kto sa dopracujete k jadru veci. Maturita profesora Kruháča je horšia ako mať za predsedu komisie šéfa jazykovedného ústavu a predsedu spoločenstva Ľudovíta Štúra v jednom. Krúžite, krúžite, pokúšate sa ostať v danej hranici... no chce to veľa učenia a trpezlivosti ...

Ale rovnako ako s maturitou, aj u Kruháča (skoro) každý nakoniec prejde (ale kedy, to je otázne ). Keď ste ním už prešli, nasledovala zadná bodovacia zóna a to bolo niečo ako príjmačky na vysokú školu. Prešmykli ste sa a nastal relatívny kľud. Jednou dlhou zákrutou ste sa v pohodičke odviezli. Na jej konci čakala ľahká ľavotočivá otočka, no tak ako pri bakalárskej práci, aj tu sa ukázalo, že nie je prejazd ako prejazd. Vytočiť ju síce dokázal každý, ale správne nadbehnúť tak, aby mal ideálnu štartovaciu pozíciu do štátnic v závere, to chcelo kumšt. Ak sa Vám to podarilo, mali ste šancu pristúpiť k najťažšiemu Driftu celej trate. K super dlhému banánu s dlhou zákrutou prechádzajúcemu o 90° do cieľovej rovinky a pokračujúceho miernou zákrutou až po prvú šikanu. Kto toto dal vkuse, bez trafenia mantinelu s plným plynom a drajvom ako sa patrí, ten si zaslúžil titul „IngD“, teda Inžinier Driftu. A ak to bolo plynulé až po šikanu za cieľovou rovinkou, tak s červeným diplomom

 


 

Každému, kto číta tento článok, je jasné, že kvalifikácia na takejto trati nebola vonkoncom jednoduchá. Ozajstná výzva. Ostatne, naznačili to aj výsledky prvého kola, v ktorom aj tí najlepší jazdci nazbierali len niečo tesne nad 40 bodov z maximálnych 60. Nedá mi nespomenúť, že v prvom kole žiaľ na svoju slabú baterku doplatil Jox a tak ako kážu pravidlá, boli mu zarátané body iba za prvých niekoľko zákrut. Tento hendikep už nedokázal dobehnúť a tak prekvapivo, druhý vice drift king roku 2009 obšťastnil svojou prítomnosťou B skupinu. Druhým vzrušujúcim momentom bola grilovačka na Lancerovom stole, keď mu tesne pred kvalifikačnou jazdou vyhorel regulátor. Krásne farebné plamene pod karosériou prestali až po dôkladnom utopení celého podvozku hasiacim prístrojom BurningMan, teda fľaškou jahodového džúsu. To Lancera pozdržalo, no po dohode s rozhodcami odjazdil s náhradnou elektronikou všetky kolá. Avšak, rozdielne črevá jeho auta až tak dobre nepoznal a bolo to na jeho jazde poznať.

Burning Man :)

 

Celkovo sme sa tak predrali cez tri kvalifikačné kolá a stanovili poradie do vyraďovacích bojov. Do vyraďovačiek sa tak kvalifikovalo 17 Drifterov. Na chvoste poradia v C skupine sa usadili debutant Maťo s recyklovanou TT-01 a Dzur, ktorému sa nedarilo tak, ako by chcel. Možno by bolo treba trošku viac tréningu a body by sa dostavili. Na pätnástom mieste, ktoré bolo tesne za hranicou skupiny B bol nešťastník Lancer a jeho Firestarter Xray. V Bčku sa usadili nad ním Jurek s BMW modrým ako koberec, či Cigi, ktorého špičkový D-MAX si ešte netyká so svojim pánom. Na dvanástom mieste dojazdil Andyk, jedenástka dnes patrila Stevemu. Desiate miesto nepustil z rúk Robo s 603kou, aj keď možno sám dúfal v lepšie miesto. Nad ním nasledoval nešťastník Jox, čo sa pokúsil poprieť fyzikálne zákony a jazdiť s baterkou bez napätia. Svoju dávku smoly si vypil aj výborne jazdiaci Luky, keď mu do premiérového postupu do A skupiny chýbalo len osem bodov. O postup tak musel tak zabojovať v Bčku.

Ani A skupina nebola dnes bez prekvapení. Absenciu Joxa využil Tommy, pre ktorého to bola už druhá účasť v tejto elitnej kategórií a tesne nad Tommym sa usmieval Adam, ktorý mal dnes Áčkovú premiéru. Obaja naši „benjamíni“ nám tak ukázali, že s poctivým tréningom sa dá dosiahnuť viac a aj to, že deti jazdiace s nami sú nenávrate preč s sú tu už len chalani s nervami zo železa. Inými slovami, vyrástla nám konkurencia. Na piatom mieste, tesne nad našimi benjamínmi, som sa usadil ja, Šalát. Chrbát mi ukázal Tibor, nad ním tretí Dodo, predbehnutý Shadowom na mieste druhom a na kvalifikačnom tróne nedal o svojej nadvláde nikomu zapochybovať Drift King 2009, Marcelz.

 

Marcelllooooo

 

Nový systém delenia na vyraďovacie skupiny po 8 účastníkoch sa v minulých pretekoch osvedčil a tak sme ho použili aj dnes. V C skupine sa preto o postup do B-čka pobili Maťo, Dzur a Lancer. Lancer bol na tom relatívne najlepšie, lebo ako vedúci skupiny čakal na víťaza súboja Maťa s Dzurom. Viac umenia mal v rukách predsa len Dzur a v oboch súbojoch, teda aj s Lancerom, nepustil možnosť postúpiť zo svojich rúk. Stal sa tak víťazom Cčka.

 


 

V Bčku sa stretlo bohaté pole pretekárov. V prvom súboji víťaz Cčka Dzur s vedúcim v Bčku, Lukym. Pre skvele jazdiaceho Lukyho to nebol veľký problém a po šiestich kolách poslal Dzura z dráhy bez vavrínov. V druhej šestici tsuisa sa pomerili 603 a Cigi. Prekvapivo, papierový outsider Cigi s D-Maxom prekonal na body 603ku. Ten bol asi už hladný alebo niečím rozrušený, no pre časté vybehávanie z trate a prelety ponad pukličky sa pripravil o víťazstvo sám. Po nich nasledoval doslova bratovražedný súboj Joxa s jeho bratom Jurekom. Jox, ktorý nebyť smoly s vybitou baterkou, obsadzoval by popredné pozície v Ačku, nedal však na rodinkárstvo a Jurekovi ukázal zadné lampy svojej Silvie. Posledný súboj prvej série Bčka bol medzi Andykom, ktorého TA05 sa čiastočne umúdrila a Stevom s Lanciou. Obaja začali veľmi slušne, no po pár neuposlúchnutiach a chybách sa Andyk snažiac dobehnúť stratu rozskackal na pukličkách a bolo po víťazstve. Steve si tak zapísal ďalšie víťazstvo.

V druhom kole Bčka to bolo už len medzi Lukym a Cigim a Joxom so Stevom. Luky v semifinále Cigiho prekonal, aj keď obaja jazdia drift približne rovnako dlho, na Lukyho jazde bolo vidno veľmi dobré zvládnutie techniky driftu. Cigi má s Dmaxom v tomto smere stále isté medzery... ale je viac ako zrejmé, že sa to časom zlepší a budeme sa teda mať na čo tešiť. Druhé semifinále Bčka bolo jasnejšou záležitosťou, Jox porazil Steva. Ani Steve však nejazdil zle, naraziť na menej skúseného súpera ako bol v Bčku zblúdilý Jox, a finále Bčka by mu neušlo.

Finále bolo tvrdým bojom a rozhodnutie nebolo spomedzi najľahších. Nakoniec však Jox zdolal Lukyho a zastavil ho tak v jeho spanilej jazde pri debute na RC Drift challenge. Tak či onak, Luky zajazdil skvelo, slušný bodový zisk a 2 víťazné súboje, to by si mohol priať každý začiatočník.

Lukyho Subaru

 

Zdarne sme sa tak dostali až do Ačka. V ňom čakala celá špička poradia a teraz už aj Jox, ktorý len nedopatrením opustil svojich druhov. Dostal sa však nazad cez celé Bčko a teraz ho nečakal nik menší ako Drift King Marcel. A aby to nebolo o nič ľahšie, Marcelovi sa vrátila forma. Vyhral kvalifikáciu a nevyzeral na to, že by stratil cit pre drifty. Už v kvalifikácií si dokázaj vyjazdiť titul IngD :-D . Teraz však boli na postup dvaja kandidáti. Pustili sa do seba kruto a veru že sa bolo na čo pozerať. Rozhodcovia to videli jednoznačne na víťazstvo Marcela a tak aj rozhodli. Predsa len, neser DriftKinga keď má formu.

Druhý súboj bol za účasti Doda a prekvapivo zástupcu nového Street klanu, Adama! Adam sa skvelou kvalifikáciou prebojoval do Ačka a konečne mohol byť so svojím výsledkom spokojný, nehľadiac na záver tohto súboja. Dodo v ostrej jazde ale vytiahol všetky prvky, ktoré ho majster Jox naučil a že mu to išlo skvelo. Adam to vonkoncom nemal ľahké a po oboch jazdách nakoniec podľahol Dodovi.

Tretia bitka A-skupiny bola o Shadowovi a Tommym. Pre Tommyho to bolo síce už druhé predstavenie sa v A-skupine, no tiež nechcel ľahkovážne zahodiť takýto úspech. Snažil sa, ale v súboji so skúseným Shadym neustál jeho útoky a nechal sa znervózniť, čo viedlo k zhoršeniu jazdy. Ale trocha tréningu, skúseností zo súbojov a bude to o poznanie lepšie... a potom sa pozrieme, ako sa Shadymu spotia ruky.

V poslednom súboji sa stretli starí známi rivali, Šalát a Tibor. Obaja s dobre nastavenými a zvládnutými TB-03kami a ešte viac skúsenosťami. Súboj prebiehal sprvu bežne, možno až príliš agresívne, ale vo vyraďovacích súbojoch vždy zapracujú aj nervy. Šalát ku koncu dokonca okorenil jazdu pretočním auta cez strechu, čo sa v drifte nevidí každý deň, ale ani to mu nepomohlo a Tibor si tak vyjazdil už druhý zárez v pažbe za šalátovým menom a postúpil do semifinále.

 

Salat

 


 

Pred nami tak v dnešných závodoch stáli už len štyria finalisti... dvaja z nich, Marcel a Dodo v prvom a Shadow s Tiborom v druhom. Súboj Marcela s Dodom bol pomerne vyrovnaný, no Marcelove Yokomo bolo na dnešnú trať skvelo pripravené a Dodo s TT-01 nestíhal sekundovať jeho tempu. Do finále tak postúpil Marcel.

Druhé semifinále Tibora so Shadowom bolo z iného súdka, veľmi vyrovnaná ( pretekári mi dúfam prepáčia ) ale až nudná jazda bez riskovania či častých útokov. V nej rozhodcovia posúdili Tiborovu jazdu ako lepšiu a poslali ho teda do finále, proti Marcelovi.

 

Nás však pred finále čakalo ešte hľadanie tretieho pretekára dňa. Shadow sa postavil nebojácne proti Dodovi a obaja v malom finále predvádzali krásne drifty. Shadow vynikal v dynamike, kdežto Dodo zas svojou presnosťou a pomerne bezchybnou jazdou. Jury bola ale toho názoru, že risk je zisk a aj napriek zopár nepresnostiam, prisúdili tretie miesto Shadowovi, nakoľko si dravou a dynamickou jazdou podmanil koberec.

O finále by sa dalo povedať, že bolo reprízou toho minulého. Opäť na seba narazili Tibor a Marcel. Tentokrát ale Marcel chcel pomstiť prehru z minulého kola a odniesť si domov konečne aj Bonsaj. Finále bolo ako sa patrí, napínavé a nerozhodné až do posledného kola. Členitá trať s kruháčom dnes viac sadla yokomu a Marcel tak pomstil prehru a stal sa malým DriftKingom dnešných pretekov.

 

trio

 

Potom sa oblaky nad šapitó stiahli a po odovzdaní cien od Bonsajcentra a webshopu www.kolesa.sk zapršali víťazné konfety, ktoré predznamenali záver dňa. Potom sme spoločne uložili náš milovaný koberec na odpočinok a dúfajúc v jeho regeneráciu sme sa odobrali domov, pripravovať ďalšie preteky.

Dozdriftenia, priatelia...

 

Posledná zmena dňa Pondelok, 05 Apríl 2010 21:57  
Comments (2)
report
2 Utorok, 06 Apríl 2010 08:54
tommy
pekný report, ten svist prekvapil..... :)
Karol mi tentoraz nechybal...
1 Pondelok, 05 Apríl 2010 22:57
jox
sice som sa zlakol toho svista, ze ci bude rec o tanape, ale nakoniec predsa len o zavode... pekny report, dakujem...
Please register or login to add your comments to this article.
yvComment v.1.21.1