RC Drift Cup '09 - Round 06 / report

Utorok, 15 December 2009 22:40 Salat
Vytlačiť


Všetko má svoj koniec. Aj keď sa tieto preteky ešte ani nezačali, boli už samé o sebe koncom. Koncom krásneho roka so zábavou a ľuďmi, ktorý majú rovnaké, ak nie väčšie potešenie zo snahy ovládať neovládateľné. Toto bol koniec RC Drift Cupu 2009. Tak preto ten koniec, hneď takto na začiatok.

The group

 

 

Ale opustime obláčiky filozofie a zleťme naspäť na pevnú zem. Na dráhu, ktorá znamená svet (Keď to o svojich doskách môžu tvrdiť divadelníci, tak aj my ). Už po šiestykrát sme sa v tomto roku stretli na súťaži, v ktorej vždy hľadáme tie najkrajšie drifty a zábavu. Bolo to stretnutie horko-sladkých chutí a kontrastov. Veď posúdte sami:

Bol to další pretek, ale posledný v tomto roku. Preteky sa konali v Shopping Palace, ale na netradičnom mieste kde bolo menej divákov. Boli sme zastrčenejší do útrob, no mali sme viac priestoru. Už po druhý krát sme jazdili na novom koberci, ale ten možno viac práši ako ten starý, atď... V tomto a podobnom duchu sa niesol takmer celý deň, no dúfajme, že v závere budeme môcť skonštatovať, že klady prevýšili zápory.


Začnime pekne po poriadku. Príprava dráhy a celého podujatia začala ako vždy deň vopred, v čase keď poslení komerčníci opúšťajú sklamane obchodný dom, ktorý zatváral. Vzhľadom na odľahlosť novej dráhy, ktorá sa nachádza v novej časti centra, nad vestibulom s fontánou, bolo namáhavejšie poprenášať všetky tie koberce, pódiá, sedačky a čo ja viem čo ešte. Naštastie, po motivačných (alebo prosebných?) SMSkách od predsedu sa na prípravu dostavil krásny počet siedmych statočných drifterov – staviteľov. Tak sa z námahy stala aj zábavná vec, ako napríklad cesty s prázdnymi vozíkmi cez hluché haly, ktoré patria k tým veselším okamihom. Aj navzdory nepriazni osudu a negatívnych nálad v tvárach údržby a SBSkárov, stretli sme sa s čiastočným pochopením (pod ťarchou papiera s podpisom a telefónom vytáčajúcim číslo „nadriadeného“ povolí snáď každý rozumný človek ) a všetko dokopali do úspešného konca. Potom, nevyspatí a unavení sme sa ráno už okolo 8:00 motali medzi regálmi obchodov a pokračovali v príprave.


Záverečné preteky potešili najmä účasťou. Prišlo 21 pretekárov, z ktorých 20 sa zúčastnilo bojov o tituly najvyššie. Štyria z nich prišli na skusy až z „ďalekej“ Viedne a že neostali v hanbe, bude vidno neskôr. Na sedačku pre rozhodcov sa posadili Jumbo a Braňo, dvaja ostrieľaní a azda najskúsenejší rozhodcovia v našom Drift Cupe. Svojimi výkonmi a výrokmi boli aj dnes spoľahlivým majákom v rozbúrenom mori. Ani v ťažkých súbojoch nestrácali hlavu a nenechali sa oklamať drobnými zaváhaniami. Veľkým plus bolo, že nezabudli na to čo sa v Drifte má hodnotiť, teda štýl a dynamiku.

Palace

Pole pretekárov bolo v tomto kráľovskom preteku bohaté. Ako som už spomínal, prišlo ich až dvadsať. Okrem „starých známych“ Joxa, Doda, MarcelZa, Tibora, Šaláta, Andyka, Piranhu, Shadowa a Tommyho aj náš juniorský dorast Ondro, Jakub a Brmw (dnes pod menom Baracuda). Nechýbal ani čoraz skúsenejší Steve, on-roadový špecialisti Jaro s Braňom a debutant na pretekoch, Fotko. K našim hrdinom pribudli aj noví kolegovia z Viedenského Drift UR-Teamu Filip, Waldi, Andi a MichlS.

Zastavme sa na chíľku pri našich kolegoch z Viedne. Prišli dnes prvýkrát do Bratislavy na preteky RC Drift teamu predviesť ako to chodí v Rakúskych kluboch. Že to neboli žiadni zelenáči bolo zrejmé už keď vytiahli výbavu. 3x X-ray a jedna vytunená TA-05 značili prvé problémy pre domácich. V prospech domácich bola hra na vlastnom ihrisku, ktoré bolo pre súperov novinkou, vzhľadom na to, že u nich sú preteky viac-menej iba na asfalte, zatiaľ čo na koberci mávajú exhibície, no nie na tak veľkom ako bol ten náš. Po krátkom tréningu a navyknutí si na koberec, ale už bolo všetko v poriadku a jeden by ani neveril, že ABSká mali na diskoch po prvý raz v živote.


 

Trať sa navrhovala ako vždy, ráno pod vedením traťmajstra Šaláta, no dnes za výraznej podpory od Doda a ostatných, čo priložili ruku k dielu. Vznikla tak pomerne náročná dráha s kruhovým objazdom v strede. Na ľavej strane po výjazde nasledovali rýchle úseky s veľmi prerasteným tvarom S a končiace dlhou zákrutou vonkajším oblúkom okolo kruháča. Za ním nasledovala najzradnejšia zákruta celej dráhy. Išlo o jemne presadené, no pomerne ostré S-ko, do ktorého vchádzali rozbehnutí driteri z dlhej pravej zákruty. Na vytočenie ostrého S-ka, ktoré začínalo ľavou 90° zákrutou a hneď prechádzalo do pravého vracáku ( 180° ). Riešením úspešného prejazdu bolo prejsť dlhú zákrutu vonkajším oblúkom a vytratiť rýchlosť v ostrom drifte pred prvým ostrým prejazdom ľavej v S-ku. Aj keď to znie veľmi komplikovane, drvivá väčšina sa to po pár prejazdoch naučila a správne trafený drift bol krásne elegantný. Za tým sa nachádzala už len technická pasáž bez nejakých chytákov, no ako vždy, vyžadovala si hbité ruky.


Netradičnej dráhe sekundoval aj netradičný počet bodovacích zón. Zvyčajné tri sa rozšírili na päť, ale keďže toto bol posledný závod sezóny všetci už boli natrénovaní, tak to nebol problém :) Vzhľadom na počet pretekárov a príkladnú discipínu, keď každý stíhal svoje jazdy bez zdržiavania, sa stihli odjazdiť až tri kolá kvalifikácie. Každý si tak veľmi dobre natrénoval trať a bolo to na výsledkoch a súbojoch aj vidieť. Konečné poradie po troch kolách bolo: (od konca) Jakub, Ondro, Barakuda, Fotko, Braňo, Tommy, Steve, Andyk, Waldi, Jaro, Dodo, Andi, Piranha, MichlS, Šalát, MarcelZ, Jox, Shadow, Tibor áááá, tramtadadááá, Filip! Presne tak, naši rakúski kolegovia nám hneď v kvalifikácií takto pekne zatopili a obsadili prvú priečku kvalifikácie. No nesmieme opomenúť ani skvelý Tiborov výkon, či predzvesti dejov budúcich, keď sa Marcel prekvapivo neprepracoval do prvej trojky! Tak sa skončila posledná kvalifikácia ročníka 2009 a nasledoval posledný krutý kolotoč vyraďovacích súbojov...

tabulka

V B skupine sa schyľovalo k ľútym bojom, veď postupové miesto bolo len jedno a záujemcov neúrekom. Asi najšťastnejším smoliarom bol Piranha, ktorému ušla A skupina o slabých 5 bodov. Aj napriek tomu vďaka nevhodnému počtu pretekárov v Bčku bol nasadený ako favorit do semifinálového súboja celej B skupiny. Ostatní sa o svoje miesta museli tvrdo pobiť. Ako prví sa proti sebe postavili Dodo s Ondrom. Ondra ale celý deň trápilo auto a aj keď ho konečne dostal do použiteľnej kondície, Dodo zmiatol jeho snahy ako jarné slnko snehuláka. Blízke stretnutie tretieho druhu už čakalo na nováčika závodov Fotka, ktorý sa rovno a bez okolkov musel postaviť reprezentantovi rakúskej školy driftu, Waldimu. Bolo vidno že Waldi mal najazdené nejedny preteky u našich juhozápadných susedov a poslal Fotka na tréningový koberec. V nasledujúcom súboji čakal Waldiho kamarát Andi a jal sa ukázať smoliarovi kvalifikácie, Jakubovi, ako sa má jazdiť. A aj tak učinil. To ale už na Jara čakal dnes slabo jazdiaci Baracuda a ten ani v súboji nenašiel správny recept na rozhodcov a prenechal postup Jarovi.

Prach na koberci sa ešte nestihol usadiť a Andyk pokladal svoju TA05 proti Braňovmu X-rayu. Andyk asi konečne našiel správnu konfiguráciu podvozka a prekonal Braňa. Po tomto súboji, kľudne zaradenom k tým jednoduchším nás ale už čakal ozajstný epos, dráma, súboj titánov. Dvoch najmenších titánov toho dňa. Do súboja na život a na smrť sa postavili Tommy a ako vyzývateľ, čoraz skúsenejší Steve. To bol moment, keď asi nik nezávidel rozhodcom. Obaja borci vykružovali kolečká hodné majstrov a pri sledovaní súboja nik nemal pocit že sa pozerá na B skupinu. Ak by takto vybičoval svoj výkon len jeden z nich, bolo by to považované za náhle zlepšenie, ale obaja, to bolo spiknutie. Nakoniec však rozhodcovia rozhodnúť museli a po dlhom váhaní vyhlásili za víťaza Tommyho, ktorý tak prekonal Steva o povestný chlp. Ale bol to ozaj len taký maličký chlp z čivavy. Steve mal kúsok smoly, no táto prehra ho nemusí mrzieť... veď ani Achilles nevyhral každú bitku svojho života a stal sa aj napriek tomu legendou. Poďme ale nazad na modrý svet a ďalšie kolo súbojov B skupiny. Tam už nedočkavo kopal do plynu Dodo a čakal Waldiho z krajiny pod Alpami. Ten sa nedal zmiasť Dodovými mimikri po výmene kasne za Porsche a Waldi si tak zabezpečil postup do semifinále proti Piranhovi. Následne musel Jaro vzdorovať útokom ďalšieho zástupcu „východného kraja“ (Österreichu) Andiho. Útok to bol ale veľký a Jaro neodolal. Andi postúpil do semifinále Bčka. Posledná bitka o semifinále čakala už len na Andyka s Tommym, ktorý aj v tomto súboji ukázal čo sa naučil a natrénoval v dlhé zimné víkendy v Palace. Načasoval svoju formu výborne a nechal Andyka v závese. Tommy si tak zabezpečil svoje druhé víťazstvo v rade. Nasledujúce Bčkové semifinále neprinieslo žiaden zvrat, akurát čo vychladnutý Piranha nestačil rozbehnutému Waldimu a v druhom súboji Andi prerušil Tommyho víťaznú šnúru. Finále B tak obsadili naši rakúski kolegovia, Waldi proti Andimu. Triumfále „Sieg!“ si mohol z plna hrdla zakričať Andi, ktorý tak zúročil všetky skúsenosti z rakúskych, ale aj talianskych drift challenges.


 

 

Už klasicky nasledovala krátka prestávka, aby si unavené oči rozhodcov mohli oddýchnuť a ruky s ABSkami pretekárov opäť zahriať a aby sme sa potom s plnou vervou mohli pustiť do súbojov v A skupine. A že to boli dôležité súboje, všetci vieme. Veď bol to posledný závod sezóny a aj keď DriftKing bol už jasný, na ostatné miesta bolo niekoľko adeptov s malými bodovými rozdielmi. Umiestnenie v tomto preteku bolo pre nich veľmi dôležité.

Po krátkom tréningu modrý svet už vítal víťaza kvalifikácie Filipa s bleskovo rýchlym Skylineom, ktorému skrížil cestu víťaz Bčka, Andi. Filip mu však ukázal, že len jeden rakúšan môže byť lepší a nenechal svojho kolegu prekaziť mu veľké plány. Rovnako veľké ambície mal aj Jox, ktorý nastupoval do veľmi ťažkého súboja s Marcelom, ktorý síce nemal svoj deň, ale aj tak bol nebezpečný ako hladný afričan s kalašnikovom. Drift King mal auto v super kondícií, aj predvádzal krásne drifty, no na Joxa hnaného snahou o bodový zisk to nestačilo. Pomohli aj Marcelove chyby, ale vzhľadom na to, že už bol jasným Kingom 2009, mu ich môžeme prepáčiť. Jox si aj vďaka nim zabezpečil svoju ďalšiu účasť v semifinále pretekov.

Preteky pokračovali svižným tempom ďaľej a na rade bol veľmi úspešný kvalifikant Tibor, ktorý jazdil ozaj božsky. Stál pred neľahkou úlohou obhájiť svoju pozíciu proti drifterovi z krajiny Mozartovej, proti MichlSovi. Súboj mal navyše pikantnú príchuť, lebo Tibor chcel konečne prekonať smolu z vyraďovacích súbojov a ukončiť tak sériu prehier. MichlS mu to však nedoprial. Točil svoj Xray s karosériou Fiat 500 ako sa na finalistu patrí a uchmatol Tiborovi postup (Nevadí Tibor, dáš to nabudúce). V poslednom štvrťfinálovom súboji A skupiny na seba už čakali dvaja odvekí rivali, majstri Šalát a Shadow. Ich súboje bývajú veľmi tesné a vzájomná bilancia je vyrovnaná. Otázkou bolo, kto spraví menej chýb a dokáže súpera nejako prekvapiť. Bol to tesný súboj na nárazníky. Obe autá sa točili ukážkovo a došlo aj na ťukance. Možno aj vďaka nim, možno nie, rozhodcovia sa v ten deň priklonili na stranu Šaláta a ten tak vrátil Shadowovi prehru z minulých kôl.

Semifinále záverečného kola sa tak odohralo medzi Joxom s Filipom a MichlSom a Šalátom. Semifinálové súboje sú krásne, nakoľko viete, že aj v prípade prehry ešte nekončíte. Tak či onak, budete bojovať o medajly. V takomto duchu sa niesol aj súboj Joxa s Filipom. V ňom však Jox nestačil vysokému tempu rakúskeho reprezentanta musel si vypočuť verdikt rozhodcov v tom istom duchu. Do finále postúpil Filip. V druhom semifinálovom kole preto musel česť RC Drift team zachraňovať Šalát. Ten zobral túto výzvu vážne a MichlSovi kládol skutočne tvrdý odpor. Po bežných jazdách bol stav ešte vyrovnaný, no po doplňujúcich kolách v protismere Šalát pomstil Joxa a postúpil do finále.

O tretie miesto sa teda pobili Jox a MichlS. Jazdy to boli hodné finálového preteku a bola radosť ich sledovať. Veľmi vyrovnané jazdy, krásne atakujúce sa vozidlá driftovali každým rohom dráhy. Diváci tak mohli sledovať pravé umenie driftu, priam ako exkluzívny export z Japonska. No aj tento ázijský tuzex mal svoj záver a v ňom sa museli rozhodcovia rozhodnúť. Netrvalo dlho a uzniesli sa na bronzovom jazdcovi dňa. Stal sa ním Jox.

Finále je ale finále. Toto bolo o to cennejšie, že to bolo finále posledného závodu v ročníku, záverečné finále RC Drift Cupu 2009. Proti sebe sa v ňom postavili Šalát a Filip. Ten, aj keď len prvý deň v živote jazdiaci na ABSkách a koberci, predvádzal skvelé drifty. Jeho X-ray bol skvelo nastavený a počas celého dňa dokázal neskutočne rýchlo a dynamicky driftovať po dráhe. Jeho tempu nestačil ani predseda Šalát a musel uznať že toto bol Filipov deň. Ad rána až po finále. Filip tak potvrdil prvé miesto z kvalifikácie a získal tak double.


Sláva víťazovi, sláva Filipovi!

 

prva trojka


A nastal tak čas radosti a oslavy. Oslávili sme prvú trojku dnešného dňa, Joxa, Šaláta a Filipa. Odovzdali sme im ceny od našich sponzorov, bonsaj od Bonsajcentra (www.bonsajcentrum.sk) a nový, novučičký motor od Novaku (www.teamnovak.cz) Nastal však aj deň, keď sme vymenovali nového panovníka krajiny Driftu. Nového kráľa, ku ktorému budú poddaný vzhliadať celý nasledujúci ročník. Je to ich Drift King. Tým sa stal celkom zaslúžene najlepší z nich, ktorý celý rok dokazoval, že vie jazdiť na každom povrchu a za každých podmienok. Tým majstrom majstrov sa stal: MarcelZ!


Trikrát sláva DriftKingovi, trikrát sláva Marcelovi!

Hurá-Hurá-Hurá

 

DriftKings


Tým bola posledná kapitola knihy Drift Cupu 2009 dopísaná. Zlaté pero samovoľne uzavrelo svoj uzáver a odložilo sa na stôl, vedľa ešte hrubšej väzby. Nič v nej zatiaľ nie je, len kopa prázdnych strán a jeden nápis na prednej strane. A na ňom: RC Drift Cup 2010. Prvé kolo....

Posledná zmena dňa Utorok, 15 December 2009 22:55  
Comments (1)
super
1 Streda, 16 December 2009 00:48
jox
Prijemny report a skvele, ze je doplneny fotkami...
Please register or login to add your comments to this article.
yvComment v.1.21.1