RC Drift Cup '10 - Round 05 / Report

Štvrtok, 29 Júl 2010 21:17 Salat
Vytlačiť

 

Leto 2010 bude najteplejšie v histórií!“

– WMO (World Meteorological Organisation), Máj 2010.


„Ha-ha-ha“

Šalát, 24.7.2010

 

Grid

 

 

A vraj, globálne otepľovanie. No snáď len v tých kanceláriách WMO, kde sa asi potia nad vlastnými výplodmi spred dvoch mesiacov. Isteže, bolo horko, bolo tak horko, že sme sa obávali či ten plánovaný pretek vonku na čiernom asfalte vôbec prežijeme. Od tepla sa nám potili aj chlpy v ušoch, ale trvalo to sotva týždeň. Čo čert nechcel, v piatok večer, pár hodín pred štartom pretekov prišiel a spustil sa lejak, aký už dlho nebol. Opäť raz vytopilo zopár pivníc, zopár homelessom zatieklo za ponožky čo dostali v zime v charite a Tribula sa zas na obrazovke čabral v gumákoch po ceste kde bolo 5 cm vody, čo mu tam tetka Mišúchová napustila hadicou, aby mal čo do teho televízora ukázať, keďže už prišiel k nim (a asi 5 hodín po záplave). A zas, na oplátku z Mišúchovej spravil „herr redakór“ hviezdu, keď ju nechal povedať okrídlenú vetu „Už tu žijem osemďesát rokov, ale TOTO som ešče nezažila!“ Klapka strihá, opona padá, Mišúchovej doktor chystá ďalšie tabletky na pamäť, markizácki diváci idú do kolien a chmatajúc mobil ťukajú darcovské SMS na prvé číslo čo sa objaví na obrazovke (...teda, až po aktuálnom zobrazení poradového čísla Ďurianovej nového frajera). Nám ale voda v lese, na ceste, či na pôjde Nižno-Vyšnomyšlianskeho domu môže byť šumafuk. Do lesa nechodíme keď je mokro, auto niečo prebrodí a ten pôjd domu je aj tak až na chodníku, lebo sa zosunul. Katastrofa pre Driftera znamená niečo iné: Voda na ihrisku.

Ono, nebolo jej zas tak veľa, možno 3 až 4cm, miestami do 7cm a aj to na okrajoch. Ak si ale dáte do pomeru priemernú svetlú výšku Rcčka, vzájomnú tolerantnosť vody a brushlesového regulátora napojeného na LiPolku a pravdepodobnosť, s akou sa vyhnete vbehnutiu do kaluže, je jasné, že táto rovnica má jedno a jediné riešenie. Istú záhubu. K vode sa pridal aj kamarát vietor a keď mi ráno o 9:20 rozfúkol pootvorenú softshelku mrazivý poryv prichádzajúci sponad zatiahnutých karpát, rozhodlo sa. Presúvame sa do haly.

 

Draha

 

V tréningovej hale v Palace nás čakal teda pretek. Nepočítali sme s tým, no v duchu som túto možnosť nezavrhoval. Ostatne, nebolo k tomu treba mnoho. Stačilo si 10 minút podupať po dráhe a natiahnuť pásky ináč, aby sa nik nemohol sťažovať na naučenú trať a bolo hotovo. Zmeny neboli veľké, ale dosť podstatné na to, aby sa zmenil charakter dráhy. Štartová a cieľová rovinka viedla popri rozhodcoch do prvej, smrteľne ostrej pravotočivej zákruty. Ona by nebola sama o sebe nejako smrteľná, no tým že bola za rovinkou a bolo treba do nej vtočiť ďaleko pred jej začiatkom, bolo o zábavu postarané. Aby sa ale ani majstrom driftu nemálilo, nasledovala ostrá 180° ľavotočivá, ktorá sa nedala stihnúť, ak ste už v tej predošlej meškali. Výjazd, opäť ostrá doprava a tam nasleduje dlhokánska pravá cez všetky koberce. Miernou šikanou do kruháča, nejaká tá otočka a šup, za kruháčom stredne dlhou cez ostrý vrchol do dlhej pravej. Tá Vás privedie až na štart.

 

 


 

 

Ono, takto to znie jednoducho, ale aj prvé Marcelove vyjadrenia potvrdzovali, že je to ostré ako trojdňové spodky mexického rančera. Na štrnásť statočných čakala ozajstná previerka ich schopností. Nik sa nezľakol, nik nezničil auto hneď v úvode a tak sa na predštartové foto postavilo všetkých štrnásť áut: Marcel, Jox, Šalát, Dodo, Tibor, Shadow, Piranha, Tommy, Luky, Jumbo, Robo (603), Cigi, Lancer a aj debutant, Peťo. Pre Peťa to bol ale skôr krst ohňom, ako vychutnanie si pretekov. Pri spustení auta na kvalifikačnú trať a v predstave dobrej a výdatnej bodovej žatvy ho akosi zradil japonský kamikadze motor od Yokoma. Jeho uhlíky spáchali spoločne harakiri a kotva sa tak sama vrtela skôr od vetra, ako od baterky. Nasledovalo zháňanie uhlíkov. Ak sa aj podarilo po pár minútach nájsť v kútiku kohosi kufríka pár uhlíkov, asi ešte z čias Franza-Jozefa, nebola by to dokonalá zrada, ak by pasovali. Samozrejme, nesadli. Peter už teda hádzal flintu do žita, ale naštastie vďaka vrodenej dobrote zopár ľudí sa podarilo dať dokopy „zombie“ alternatívu a spojiť rezervný regulátor so SuperStock motorom. To sa už ale prelieval vodopád bodov z tretej kvalifikácie a tak Peter chtiac-nechtiac suverénne obhájil poslednú priečku. Ako sa ale hovorí, čo ťa nezabije, to ťa posilní (to aby sme sa ho začali báť ).

Na Palace sa spustil dážď a po utvrdení sa v správnom rannom rozhodnutí sme aj dojazdili štvrté kolo kvalifikácie. Poradie a prvá malá žatvička bodov bola na svete:

  1. Tibor

  2. Shadow

  3. Šalát

Títo traja si ukoristili prvé bodíky toho dňa a poradie pokračovalo takto: 4- Dodo,

5- Marcel, 6- Jox a A skupinu uzatváral 7- Piranha. Prvé miesto v Bčku mal 8- Luky,

9- Tommy, 10- Jumbo, 11- Cigi, 12- Lancer, 13- Robo a posledné miesto už spomínaný smoliar 14- Peťo.

 

Mirror

 

Ako vždy, aj teraz nasledovali boje o postup. Najprv Bčko. Luky sa šťastne, ako najvyššie nasadený v Bčku zaradil priamo do semifinále. Jumbo však musel bojovať s Robom, ktorého ale dokázal zdolať. Roba asi brzdil ten utrhnuý predný nárazník. Smoliar Peťo sa zaradil do boja s Tommym, pre ktorého to bolo ľahké sústo. Predsa len, aj keď mu auto jazdilo, nepoznal ho a nebol s ním natoľko zžitý, aby dokázal odolať mladému talentu. Po nich nasledovali Cigi s Lancerom. Cigiho Dmax sa asi ale nejako nemá moc rád s kobercom a nie a nie mu priniesť štastie. Jazdí však pekne, len ako u väčšiny pretekárov, vo voľnom tréningu predvádza krásu, ale v závode mu to akosi nedrží. Lancer sa tak tešil do postupu do semifinále.

V prvom semifinále už čakali oddýchnutý Luky a nabudený Jumbo. Lukymu ale oddych akosi neprospel a Jumbo sa tak mohol tešiť z tesného postupu do finále A-čka. Druhé semifinále bolo taktiež zaujímavé. Benjamín Tommy vyzval Lancera. Bol to ale pre Lancera boj vopred prehratý. Bleskové reakcie Tommyho a pomerne ladná, plynulá jazda ho posunuli do finále k Jumbovi.

A tak sa postavili proti sebe Jumbo a Tommy. Ak však by si aj pri pohľade na túto dvojicu mohol kadekto myslieť, že je tam obrovský rozdiel, na trati tomu tak nebolo. Krásny a tesný súboj, skvele sa hodiaci do malého finále, nám nedal dýchať až do záveru. Hodnotenie nebolo vonkoncom jednoduché a veľmi radi sme túto neľahkú úlohu nechali na rozhodcoch. Ich jastrabím očiam sa Jumbova jazda pozdávala lepšie a tak sa aj stal víťazom. Postúpil do A-čka.

 

 


 

 

Na koberci ešte len sadal prach po poslednom preteku, keď sa aj „starí mazáci“ z A-čka zobudili a všimli si, že by sa aj mali pomaly poberať na trať. Bolo treba ešte nasadiť autá, zahriať pneumatiky, preveriť baterky a hlavne, po prestávke si privyknúť na trať. Po krátkej rozcvičke nastala pravá trma-vrma. Hneď z ostra, Jumbo proti Tiborovi. Bum, trésk... bitka ako v Orešanoch po záverečnej. Jumbo natrénovaný ako sa len dá a Tibor jazdiaci svoju presnú a istú stopu. Isteže, občas kde-tu prerátali pukličky, ale aj Kličko občas dostane ľavým hákom a aj tak vyhrá. Tibor nám dnes ukázal, že nevyhral kvalifikáciu len tak, pre nič, za nič. Jumbovi ukázal chrbát a ten, stratený v dyme jeho kolies musel zniesť porážku.

Druhá vlna driftu. Čo vlna, toto bolo Tsunami! Vojna svetov, stretli sa, ako už po niekoľký krát v tomto roku, Šalát s Joxom. Hoci sa Jox pred štartom tváril, že je to jedno, istotne po prvých centimetroch zmenil názor. Na koberci sa odohrával súboj, nie odlišný od tých predošlých, no aj tak pekný a zaujímavý. Či to bolo na puklice, či na drifty, tak či onak rozhodli rozhodcovia v Šalátov prospech. Na toho tak čakal Tibor aj so svojím ružovým bleskom.

Ale kým sa blesk dostane k slovu, bol tu čas pre tieň a rybičku. Teda, Shadowa a Piranhu. Piranha s dobre naladeným podvozkom odolával a odolal až do záveru. Shadow sa tak nedočkal bodovej žatvy a musel prepustiť postup súperovi.

Štvrťfnále a Mazcel zatiaľ nikde...ako to? Aha, to preto, že prichádza až teraz. Marcel vs. Dodo. Obaja svorne od rána tvrdili, že sú natrénovaní na asfalt. Ich jazda na koberci tomu ale nenasvedčovala. Jazdili pekne, občasné bump-and-run po pukliciach nechýbalo, akurát že predsa len, to Yokomo šlapalo o niečo rýchlejšie. Rozhodcovia usúdili, že presnosť nie je všetko, treba aj nejaký ten „drajv“ a tak posunuli Marcela ďalej.

 

Štvrťfinále, Tibor-Šalát. Krutá jazda, občas priveľmi opatrná a spomalená, nakoľko sa obaja očividne pri prenasledovaní priblížili súperovi, no obávali sa kontaktu s vedúcim. Tibor ale mal lepšie nervy a jazdil presnejšie, tak si vybojoval postup do finále. Šalát bude bojovať o bronz, alebo teda ten zemiak

V tom druhom semifinále sa ukázali Marcel a Piranha. Marcel mal už trať vžitú a asi vďaka menej chybičkám porazil aj Piranhu, ktorý sa výdatnej podpory obecenstva sTATOčne bojoval.

 

Zemiak či bronz? Šalát či Piranha? To je otázka boja o tretieho. Opatrná jazda na hranici možností, bez veľkého riskovania sa niesla celým bojom. Počítajú sa všetky zaváhania a tentoraz ich bolo na Šalátovej strane viac. Piranha tak nabral väčšiu porciu bodov, pridal si aj trošku dresingu vo forme pohárika a Šalátovi ostali len oči pre plač a zemiak na šalát.

 

Konečne tak nastalo to, na čo každý čakal. Úprimne povedané, väčšina možno ani nie pre výsledok samotný, ale preto, že keď skončia, bude sa môcť na dráhe voľne jazdiť . Tak teda nastúpili Marcel a Tibor do finále. Bodový rozdiel z kvalifikácie hral v Tiborov prospech, ale ako sme sa už mnohokrát presvedčili, súboje sú svet sám o sebe. Finále bolo ako sa patrí, dynamické, pomerne čisté a vyrovnané. Marcelovi Yokomáč sadol a držal skvelo. Ťažko už dnes zistíme, či bol rozdiel v technike alebo v schopnostiach jazdcov. Po výbere, ktorý rozhodcom závideli iba masochisti, bolo vymaľované. Pohár a Bonsaj od Bonsajcentra (www.bonsajcentrum.sk) si odnáša Marcel!

Trikrát hurá!

 

Drift king tak nedal ochabnúť svojej povesti a aj keď sme sa ho sprvu snažili zmiasť asfaltom, nenechal sa a natrel nám to aj na koberci.

 

Potom už nebolo nič... len voľné jazdenie, kecanie a iné radosti Rcčkarovho dňa. Poďakovanie patrí všetkým čo prišli a rovnako aj rozhodcom, Mirovi a Braňovi. Bez nich by bol závod len ťažko kompletný.

 

Dozdriftenia nabudúce....

 

Posledná zmena dňa Štvrtok, 29 Júl 2010 21:34  
Comments (2)
pocta kronikarovi
2 Piatok, 30 Júl 2010 10:14
jox
Salatienka, vtipnou zemiakovou kasou chovana, sa opat zaskvela. Konkurencia Bosakovi, Zarubovi, Merciakovi, Zelenayovi...chlapce, pises velmo dobre, az mi zdravie smiechom ozdravelo!
pekne
1 Piatok, 30 Júl 2010 07:55
tommy
Paradny clanok som sa pobavil, kde ty na to chodis ?

teda, až po aktuálnom zobrazení poradového čísla Ďurianovej nového frajera....
...pár uhlíkov, asi ešte z čias Franza-Jozefa

:):):)
Please register or login to add your comments to this article.
yvComment v.1.21.1