RC Drift Cup '10 - Round 04 / Report

Utorok, 04 Máj 2010 22:06 Salat
Vytlačiť

 

Kde bolo - tam bolo, za siedmymi cestami, za siedmymi parkoviskami a za siedmymi predajňami, bol raz jeden zvláštny a divný svet, v ktorom sa gumy šúchali a autá jazdili bokom. Tak nejako by začínala rozprávka na dobrú noc pre malých RC drifterov. Pre nás väčších stačí vedieť, že zas prišiel čas a dozrelo ďalšie kolo RC Drift Challenge. Toho roku už štvrté.

Grid


 

 

Štvrté kolo ale malo niekoľko špecifík a odlišností od toho, na čo sme si za posledný rok zvykli. Preteky boli síce v Palace, ale nie vo veľkej Aréne, ale v tréningovom priestore označovanom aj ako Makyta, bez divákov z radov náhodných okoloidúcich. Nekonali sa v sobotu, ale v nedeľu. Neboli na modrom, ale pôvodnom, bielom koberci, ktorý je síce menší ako modré pole, no kvalitatívne rovnako dobrý, ak nie lepší. Čo sa týka účasti z radov pretekárov a kvality predvedeného výkonu, dovolím si povedať že tento „malý“ pretek predčil aj bežný v Aréne. Z organizátorského uhľa pohľadu ale dodávam, že to boli skvelé preteky, lebo nebolo treba nič pripravovať deň vopred, nestrávili sme ďalšie 4 hodiny prípravou, 2 hodiny odpratávaním a hlavne, nebolo treba nosiť tie ťažké pódiá.

Na štart sa postavilo 17 drifterov. Rozhodcami boli už tradične, Miro s Peťom a my sme tak mali istotu, že hodnotenie bude ako vždy v rámci fair-play. Aby tomu tak aj naozaj bolo, museli sme sa ešte nejako pohrať s traťou, lebo by nebolo fér ak by polovica jazdcov, tí čo chodia často na tréningy, mali výhodu perfektnej znalosti trate oproti tým, čo žiaľ nemôžu tak často trénovať. Inu, prehodili sme smer jazdy, zaradili novú šikanu, zmenili komplet kruháč a bolo hotovo. Už nič nebránilo začiatku kvalifikácie.

 

V štandardnom poradí sme sa postavili na štart:

Ing.D. Marcel D.K., Ing.D. Šalát, Zenmajster Jox, gajdžin Dodo sedlajúci po novom TA-05, Shadow s krídlom z Moskviča, velešťastný Piranha s dokončenou Cuzco Imprezou, unavený Tibor, Majo z Nitry, skokan roka Tommy, Robo s 603kou, stále sa zlepšujúci Steve, Onroadista Jumbo, D-Cigi, stúpajúca hviezda Luky, ďalší gajdžin Maťo a nováčikovia Taxi, Jumbov odchovanec a Svicen, člen PB Crew.

 

Diiikej

Ako prvý štartoval Marcel a ten sa veru neondial. Rovno zabil z plnej. Z maxima 60b za kvalifikačné kolo sa nehanbil zapísať si rovno 50b. Demoralizácia mužstva hneď takto na začiatku. Našťastie po ňom som šiel ja, Šalát a ukázal som, že sa dá jazdiť aj horšie (36b). Už-už to vyzeralo, že Marcelova jazda bola obyčajná zhoda náhod...a v tom bum, zenmajster Jox zatrúbil bodov rovno 51! Ale čo, polovici pretekárov aspoň odľahlo, nemusia sa stresovať, ani dotláčať baterky na maximum, je to aj tak zbytočné. Tak ale jasné, že nehodili uterák do ringu, bili sa ďalej. Veď pred nami sú ešte ďalšie kolá. Nič pozoruhodné sa neudialo, akurát čo 603 musel náhle z rodinných dôvodov opustiť druhov v akcii a vydať sa na cestu domov. Pri absencíi Andyka a Jurika som tak ostal jediný zástupca Classics Car Clanu, z čoho som teda vôbec nemal radosť.

Pred druhým kolom však prišlo spasenie v podobe gratulácie k mojim meninám (áno, asi bolo Šaláta!) a s ňou aj zopár plechoviek piva Inu, neváhal som a posilnil sa pred jazdou. Na základe dosiahnutého bodového zisku môžeme smelo prehlásiť, že dúšok piva zjemňuje riadenie a predlžuje to, čo chlapci chcú mať dlhé... teda DRIFT! (neviem na čo ste mysleli ) Tento pokus, v ktorom som s vlastným nasadením potvrdil túto hypotézu, je možné brať ako vedecký základ k budúcej kauzálnej štúdíi, ktorá sa bude vypracovávať na nejakej nasledujúcej letnej akcií RC Drift teamu ( dobrovoľníkov a testovacie vzorky prijímame, tak sa hláste ).

Vráťme sa ale k preteku. Po odchode 603ky došlo ešte k jednému samovoľnému odstúpeniu a to Tibora, ktorý sa necítil dobre a tak sa rozhodol, že mu bude lepšie v posteli. Hodno ešte uviesť, že kvalifikačných kôl sme stihli viac, presne 4 a po ich zrátaní bolo poradie nasledujúce:

(od konca)... kolónu uzatváral Taxi, ktorý sa na zadný nárazník lepil ďalšiemu debutantovi, Svicenovi. Pred nimi gajdžin Maťo a D-Cigi. Na 11tom mieste bol Steve, pred ním Majo a s miernym odskokom od nich Tommy (no, do tých 21b medzery by sa zmestil aj kamión s drevom, ale nevadí). Veľmi nepopulárne ôsme miesto sa ušlo Jumbovi, lebo tak skončil v B-skupine a nie priamo v A-čku, o čom sme ho mylne sprvu informovali. Ten, celý potešený, no tiež zabudol že po ňom ešte pôjde Luky ktorý mal riadne našliapnuté. Až tak, že prekonal Jumba o dva bodíky a zaistil si tak poslednú postupovú pozíciu v A-čku. S medzerou na kamión a sanitku pred Lukym som sa usadil ja, Šalát a bol som rád, že to dopadlo aspoň takto. Ako tak k veci bola snáď len moja posledná jazda. Na piatom mieste sedel Shadow, ktorý by bol aj vyššie, no to krídlo ho asi strašne brzdilo . Štvrtá priečka patrila vysmiatemu Piranhovi no a bodíky za prvé miesta v kvalifikácií si podelili Jox, Dodo a na čele sa usadivší Marcel s astronomickými 182bodmi (priemer 45,5 bodu na jazdu). Rozdiel medzi prvým a posledným tak bol 151bodov!

 


 

Vďaka okrúhlemu počtu 15tich postupujúcich jazdcov sme mali len dve vyraďovacie skupiny A a B. V Bčku sme videli najprv priam bratovražedný súboj Jumba s Taxim, z ktorého vyšiel víťazne Jumbo. Nasledovali Majo s Maťom a aj napriek Maťovmu tréningu v Kláštore Petržalinu, Majo postúpil. Tommy s dobre naladeným autom dostal za súpera nového člena PB-Crew, Svicena, no ten musí od DíííKej ešte veľa pochytiť, aby mohol vzdorovať Bratislavskej omladine. Ako posledný v prvom kole Bčka čakal súboj Steva s Cigim. Steve sa snažil statočne a rozhodcovia sa rozhodli v jeho prospech. Cigi to ale istotne natrénuje a ešte nám ukáže ako sa jazdí Countersteer. Na technickej trati ako táto moc výhod v tejto technike nemal.

No, to ale už na nás čakalo druhé, B semifinálové kolo. V ňom Jumbo narazil na Maja. Obaja jazdci jazdili veľmi pekne a bolo vidno, že rozhodovanie nebude jednoznačné. Nakoniec však Jumbo presvedčil svojim umením a Majo tak aj po výbornom výkone musel priznať porážku. Druhé semifinále bolo dejiskom bitky Tommyho a Steva. Rovnako jazdili obaja dobre, no Tommy ukázal dávku nervov ako zo železa a napodobnil hrdinu akčných filmov Jeana Clauda Van Damma a jeho Double Impact! Dvojitý uder, dve víťazstvá.

Tým sme mali jasnú dvojicu do B finále. Jumbo a Tommy. Jazda to bola krásna, aj keď občas so sterilne nudnými odstupmi, ale pekná a čistá. Po odjazdení a odstavení nastala nie veľmi dlhá porada a prišlo prvé, zatiaľ malé prekvapenie, Tommy porazil Jumba! Vraví sa, do tretice všetko dobré a pre Tommyho to platilo doslovne. Tri súboje, tri výhry a s nimi vytúžený postup do A-čka.

 

tommy sa zahrieva

 

Nasledovala krátka pauza, tréning vychladnutých motorov a ABSiek a potom nič nestálo v ceste vyvrcholeniu dňa. Prvý je už tradične súboj prvého, teda víťaza kvalifikácie s postupujúcim z B-čka.

Prvé miesto v B-čku je ale zradné. Tešíte sa z postupu, no čaká Vás súboj s najlepším z kvalifikácie. Dnes to bol ešte k tomu DííííKej Marcel s riadne našliapnutým skóre. Tento údel čakal na Tommyho. Ten, tešiac sa z postupu, nasadil na trať svoje GT-R-ko ako keby sa nechumelilo. Každému inému by sa roztriasli ruky, zvýšil tep, začali sa potiť dlane alebo sa objavilo nutkanie odskočiť si, veď pokúšať sa poraziť Marcela je problém vždy a tobôž vtedy, keď sa mu darí. Priznajme si, keď Tommy nastupoval do súboja, pri pohľade na neho a dvojmetrového Marcela vedľa, čakali sme viacmenej hladký Marcelov triumf. Toho dňa bol ale opak pravdou. Tommy s nervami zo železa a úsmevom na tvári, šťastný z postupu, jazdil to, čo sa za tie tri víťazné súboje na neho nalepilo. Driftoval kde bolo treba, stíhal každú zákrutu a azda najväčším prekvapením bolo, že Marcel s dobre naladeným Yokomom nebol schopný ho predbehnúť. V rýchlosti a štýle boli vyrovnanými súpermi. Po šiestich kolách sme ako na ihlách čakali na verdikt rozhodcov, lebo nám bolo jasné, že toto bolo viac než vyrovnané. V mysliach sme sa pohrávali s myšlienkou, že Tommy dokonca občas prekonal Marcela. Ten totiž isto aj od prekvapenia, ako tuhý súboj to je, plodil chyby a rátal puklice v zákrutách. Všimli si to aj rozhodcovia a tak konečný verdikt bol prekvapením dňa: Tommy porazil Marcela!

 

Marcela sa nebojim!


Po tomto, mierne povedané, šoku sa ale každý musel vrátiť na zem a odjazdiť čo treba. Druhý A-čkový súboj bol dielom starých známych súperov, Joxa a Šaláta. „Otcovia zakladatelia“ sa opäť raz zoči voči stretli, čo sľubovalo zaujímavý súboj. Tak sa aj stalo. Autá jazdiace tesne pri sebe, dynamicky sa prehupujúce a čakajúce na chybu súpera, ktorá ale žiaľ neprišla. Zopár zákrut nebolo úplne čistých, ale chybičky sa diali na oboch stranách. Bol to jeden zo súbojov, po ktorom môže aj porazený s hrdosťou odísť a mať radosť z predvedeného výkonu. Tých maličkých chybičiek si rozhodcovia viac všimli na Joxovej strane, takže vavríny víťazstva patrili Šalátovi. Nabudúce však môže byť všetko úplne inak...

Tretí súboj, A skupina. Dodo proti Lukymu. Tu sa stretli dva rôzne štýly jazdenia. Žiak Zenmajstra Joxa, gajdžin Dodo, jazdiaci presne, pomerne čisto, no trošku defenzívnejšie a bezpečne, proti učiacemu a zlepšujúcemu sa Lukymu, ktorý jazdí dynamicky, obratne, rýchlo, no z čoho rezultujú občas malé zaváhania a chyby. Dynamické pasáže sedeli viac Lukymu, technické Dodovi. Luky ale našiel recept na slušný prejazd aj technickej časti okruhu a tak celkovo bola jeho jazda vyrovnanejšia, čo mu prinieslo postup do semifinále.

Posledným základným súbojom bol taktiež súboj starých známych súperov, Shadow nastúpil proti Piranhovi. Ten, zaiste motivovaný novou kasničkou, jazdil čo to dalo a Shadow, brzdený mega krídlom nevládal . Piranha sa tak, ako jeho meno káže, zahryzol do Shadowa a nepustil ho ďalej. Do semifinále chcel ísť sám.

 


 

A-čkové štvrťfinále je takým zvláštnym súbojom. Aj víťaz, aj porazený vedia, že ešte nekončia a budú bojovať o prvú trojku. Preto je, aspoň podľa mňa, tento súboj odľahčený o stres z vypadnutia.

V prvom semifinále narazil Šalát na skvelého a ešte neporazeného Tommyho. Do súboja nastupoval s veľkým rešpektom a obavami, že bude len ďalším zárezom na Tommyho vysielačke. Tommy ani tu neprejavil strach či veľkú nervozitu a jazdil vyrovnane a pekne. Šalát musel vytiahnuť všetky triky čo mal a zariskoval, keď povolil uzdu svojmu motoru z obligátnych 80% na 90%. 8,5t brushless ždímal z bateriek čo to dalo a neraz bolo obtiažne udržať auto v želanej stope. Tommy sa držal ako kliešť a nevzdával sa bez boja. Po šiestich kolách bola pre pretekárov situácia neznáma. Porotcovia sa radili, kontrolovali svoje zápisky a nakoniec rozhodli v Šalátov prospech. Pre Tommyho to tak bola v ten deň prvá prehra, no našťastie v súboji, z ktorého ani porazení neodchádzajú do zabudnutia. Tommyho čakal boj o tretiu priečku a Šalát bol konečne zas vo finále.

Druhé semifinále, druhá dráma. Luky proti Piranhovi. Obaja pretekári jazdia podobný štýl a teda ani teraz nebol súboj jednoznačný. Luky dával do driftu srdce, naproti čomu zas Piranha dobre vie kde sú jeho medze a neprekračuje ich zbytočným riskovaním. Opäť raz ale rozhodovali malé chybičky a prejdená puklice teraz stáli Lukyho jeho prvé finále. Boj o tretie miesto mu ale aj tak sľuboval rekord v doterajšom umiestnení. Piranha si vo svojej kariére taktiež po prvý krát siahne na celkové víťazstvo.

 

Cuzco

 

Malé finále, súboj o tretieho. Luky vs. Tommy. Obaja s natrénovanou traťou, obaja znalý svojich predností, no obaja už aj isto unavení a s motorom, ktorý isto nie je chladný. Zhostili sa ale svojej role statne a ukázali, že nie ich účasť a postup dnes vonkoncom nebol dielom náhody. Tommy v tomto súboji ale zúročil veškeré odjazdené súboje (a že ich nebolo málo, celkovo 6) a vybojoval si tak svoje prvé pohárové umiestnenie. Len škoda, že sme práve na tento pretek mali tak malé poháre, lebo za svoj výkon by si zaslúžil pohár veľký ako Stanley Cup. Lukymu sa žiaľ ušla len zemiaková medaila, ale sú to aj cenné body do tabuľky a so svojim výkonom môže byť spokojný. Druhý pretek v živote a tretie miesto, celkovo 7 bodov... koľkí o tom len snívajú.

 

Tak ale už stojíme pred bránami finále a v ňom dvaja „matadori“ dokazujúci omladine, že ešte s nimi treba počítať. Dokiaľ sa neprejaví reuma, dokiaľ dovidia na auto, dokiaľ ujo Parkinson nepokazí ich drifty a dokiaľ im Alzhaimer neschová auto tak, že ho nenájdu, budú tu a budú chcieť vyhrávať. Dnešné finále patrilo Šalátovi a Piranhovi. Kamaráti sa postavili na kraj trate, podali si ruky, zaželali dobrú jazdu a šup... už to išlo. Rozhodcovia znalí problematiky pozmenili duel a prikázali obom nie 3, ale rovno 5 kôl ostrého tsuiso. Finálová jazda bola ako sa patrí presná, zaujímavá a dynamická. Medzery medzi autami neboli veľké, no ani tak sme sa jednoznačného predbehnutia nedočkali. Až v druhom tsuise, kúsok pred koncom po malej Piranhovej chybičke, keď za cieľovou šikanou pretiahol drift, mierne spomalil a točil vonkajší oblúk, natlačil sa Šalát do vnútorného okruhu a dúfal v predbehnutie. Piranha svoju chybičku ale korigoval a tak sa obe autá ťukli bokmi. Nie, nebol to náraz, len ťuknutie z ktorého nie je jednoznačne isté, koho chyba to bola. Pokračovali v preteku a dojazdili svoje kolečká. To bol asi jediný akčný moment finále. Rozhodcovia sa nakoniec dohadovali ešte istý čas a uzniesli sa na víťazovi štvrtého kola. Stal sa ním Piranha.

 

trio

 

Potom nasledovalo už len bujaré oslávenie prvej trojky spŕškou konfiet, odovzdanie pohárov a bonsaju. Ten krásny deň tak naplnil svoj účel. Rád by som preto poďakoval všetkým, čo priložili ruku k dielu, čo prišli a spravili atmosféru tak dobrou, ako bola. Už sa teším na Round 5

 

PS- Shadow, odpusť to krídlo, ale sranda musí byť

 

Posledná zmena dňa Utorok, 04 Máj 2010 22:24  
Comments (4)
Najlepsie
4 Streda, 05 Máj 2010 19:01
marcelz
Super clanok, tento sa ti fakt podaril :)))
super
3 Streda, 05 Máj 2010 08:59
jox
tak rad ja citam tieto salatoviny...
:) pekne citanie....
2 Streda, 05 Máj 2010 08:40
tommy
shadow, to kridlo z moskviča by si uz fakt mohol vymeniť :):):)
report
1 Utorok, 04 Máj 2010 22:47
Jumbo
Parádne čítanie, pobavilo hlavne: dokiaľ im Alzhaimer neschová auto tak, že ho nenájdu :D
Please register or login to add your comments to this article.
yvComment v.1.21.1